Alla inlägg under oktober 2007

Av Javier A. Tapia - 29 oktober 2007 18:06

Gör mig klar för bowlingen med Lotta och Gabriella.

Lite stämnings musik:


Petter - God Damn it ( ALBUM 2007 )

Ken - Äntligen Hemma ( ALBUM 2007 )

Ri-Fa - Ri-Fa Madness

Av Javier A. Tapia - 29 oktober 2007 13:12

Lördag började såklart med tävling! :) Fick vänta ett bra tag tills det var våran tur med gruppen. När vi väl skulle dansa var vi laddade till max. När vi står på golvet får vi oss en chock! Låten går förbannat snabbt. Vi dansar och kör våran grej och det visade sig att det gick vägen sen när det var prisutdelning. Vi kom på 2:a plats :)


På tur senare, var jag och Lotta. Vi peppa, ladda och allt vad det heter. Vi dansade semifinal och fick med oss 2 kryss därifrån, tydligen gillade inte den tredje domaren oss, men det är sånt man får ta. Med lite misstag bestående av krockar och felsteg, så kom vi vidare till finalen iallafall.

Väl i finalen så placerar vi oss lite halvkasst på golvet. Dansen gick bättre nu än vad den gjorde i semin, HELT FELFRITT!

När pallen kom fram var det bara att vänta och se vad vi skulle få för placering. 3:an ropades upp, 2:an ropades upp...då tänkte vi: "Har vi vunnit?" och 1:an ropades upp, till vår stora förvåning så var det inte vårat nummer som sades, utan det var några andra. Vi blev väldigt besvikna, men ryckte upp oss eftersom det var första tävlingen i Silver-klassen. När all prisutdelning var slut så gick vi fram till sekretariatet och fråga om vi fick se på vårat resultat. TRO INTE PÅ FAN! Där hamna vi på en sjätte plats av 7 i finalen, sammanlagt var vi 14 par. Det som gjorde oss mer förbannad var att vi fick utspridda placeringar:S 7:a 5:a 1:a...VAD ÄR DET FÖR SIFFROR?! Hade varit mer okej med mer jämna siffror, men nä, en domare placera oss som sjua, en som femma och en som etta. Man måste ha röta om man får alla ettor i denna sport...känns det som.

JAJA, inget att sura efter, WE WILL BE BACK AT Svenska Mästerskapen! BOYAHKASHA!


Skoj helg iallafall, bara slappat sönder efter tävlingen.

Lotta har varit på körskolan idag och fick beröm av läraren, han sa att hon skulle klara uppkörningen "galant" :) Hoppas det går bra för henne, håller verkligen tummarna :)


DAGENS FUCKADE FUCKING LÅT: Benzino - Rock The Party.mp3

Peace out! Scream and shout!

Av Javier A. Tapia - 27 oktober 2007 10:21

IDAG GÄLLER DET!!!!

Av Javier A. Tapia - 26 oktober 2007 13:31

Igår var jag på hockeyn med pappa efter många "om & men". Så blev det och vi åkte dit i förhoppning på vinst. Men inte blev det så inte..

Jag och pappa rusa ut vid ca 18 gågna minuter i tredje perioden, och precis utanför så hör man att Brynäs gör 3-5 målet, SKAM!

Men men, bara bita ihop och fortsätta, fokusera på nästa match och inte göra några misstag!


Idag har jag varit i Timrå och varit på "Estetdagen". Massa olika skoj grejer, dansuppvisningar och teater. Riktigt skoj var det! Blir ganska roligt också när man är där med Freja, Emelie och Tova :)

Vi dansa lite för allihopa där (vårat bidrag till tävlingen imorgon). Så det var skoj :) Fika fick vi också, men jag käka såklart inte, för godsaker får man bara äta på LÖRDAG! SÅDETSÅ!


Ahopp, vad ska man säga mer?

Ikväll blir det lite träning, sen ska jag dansa någon chacha med tanter som vi sedan ska visa upp på Våningen. Sen får jag och Lotta dansa lite av våran Par-hiphop. Mycket idag..


MEN IMORGON! DÅ SMÄLLER DET!!! DÅ MÅSTE NI KOMMA OCH TITTA PÅ SPORTHALLEN I SUNDSVALL KLOCKAN 12.00 DRAR ALLT HIPHOP GUNGANDE IGÅNG! :)

BE THERE!


SNART KOMMER LOTTA HEM!! :) <3


Återkommer senare efter allt dansande ;)

Av Javier A. Tapia - 24 oktober 2007 22:45

Jaaa!

Jag har varit och tränat lite med gruppen och finslipat lite inför tävlingen på lördag ;) Sen efter det var vi ju ut till Timrå och dansa med Wilson. Tydligen ska vi ha en uppvisning på det vi lärt oss. Tror nog det kom som en chock för alla att vi ska göra det :P Men men, man får bita i det sura äpplet och ta sig i kragen. Det är ju inte så att man inte vågar stå på scen, problemet är att koreografin inte sitter, men det är lugnt, vi har det skoj på lektionerna så! :)


Skaffade Ken Ring's nya album "Äntligen Hemma" FÖRBANNAT bra album, killen blir bättre och bättre för varje dag som går, roilgt att höra vad han varit med om och vad som kommer i vägen för honom hela tiden.

Skön kille!

Finns en låt där han snackar med sin dotter som gör en ganska tårögd...Ja, ni får lyssna själva.


Saknar min Lotta, hon kommer hem på fredag och då ska vi träna lite på våran par, samt lite med gruppen. Sedan ska vi på våningen och dansa lite, jag är med i "Shall We Dance" så jag ska få dansa med äldre damer (jaa! det är damer, det heter inte kärringar) Så det ska bli kul, sen så ska jag och lotta dansa lite par för lite underhållning. DET SKA BLI SKÖJ! Nu ska jag spela lite poker och titta på tv och för att nämna Lotta igen, så ska jag snacka med henne :) :D.


Dagens låt: Den har ni - redan fått                                   -- Älskar dig Lotta

Av Javier A. Tapia - 24 oktober 2007 11:02

Precis hoppat ur sängen och möts av detta väder! Det är förfärligt!

Shit asså. Sovit som en stock! Men nu är jag laddad för dagens aktiviteter.

Först ska jag träna lite med Freja, Emelie och Tova, sen drar vi direkt upp till Timrå för att träna med Wilson. =) Antagligen fortsätter vi med dansen till Wall-to-wall, hoppas det blir roligt!


Emelie har precis fått körkort och det måste man ju säga grattis för! GRATTIS EMELIE! :) Själv har jag inte ens öppnat boken, har dock försökt mig på FAS A men det har gått åt skogen 4 gånger, måste ta mig i kragen och klara det innan vi drar till Chile så jag kan skaffa ett internationellt körkort, så jag kan skjutsa runt min farmor och farfar. Farfar mår inte så bra heller, så jag måste hjälpa till ganska mycket nu när jag åker. Fastän jag inte träffat dom på 7 år så känner jag att jag saknar dom. Aja shit the same, ska dit i februari!

 Sitter och lyssnar på musik, låten som är nu blir dagens låt;)


Dagens Låt: Afasi & Filthy - Lääääget



Av Javier A. Tapia - 23 oktober 2007 14:45

Fortfarande sjuk, mest snsuvig nu bara. Det är iallafall bättre än igår :)

jag vakna sent idag med, runt 12.30, sen dess har jag inte gjort så mycket mer än att blåsa upp en sån boll som man kan träna med som mamma köpte igår när vi var på clas ohlson.  Sen har jag tittat på Joey, vänner och nu tittar jag på Fresh Prince in Bel-Air.

Kom precis på att prison break kom ut inatt, så jag tankar hem den 5:e episoden av den också ;) Den här serien blir bara bättre och bättre.


Nu ska jag inte göra så mycket mer än att vänta på min syster så vi kan käka middag :) snackar lite med lottisen och med petrus i ventrilo :)


PEJJZ!

DAGEN FUCKING BÄSTA LÅT! : AFASI & Filthy m Ågren och Paragon - Skruva upp

Av Javier A. Tapia - 22 oktober 2007 18:53

Hej igen! :)

Idag mår jag inte så värst bra, vaknar av att jag nästan kvävde mig själv :P

Riktigt förkyld är jag idag. Har ont i huvet och det värker bak i nacken, samt att jag hostar och är snuvig. Sitter och väntar på min dator som jag skicka in den 5:e oktober också! Helt ny och den funka inte som den ska, nu segar dom med allting. Jag börjar bli otålig och funderar verkligen om jag ska snacka med konsument verket om detta...

Men jag orkar inte bry mig nu, ska ringa imorgon och höra vad som är problemet med allt detta.


Idag har jag inte varit på skolan för att jag mått som jag mått.

Men mamma kommer såklart in i mitt rum och undrar om jag vill följa med på clas ohlson och köpa grejer hon behövde. Så jag klär på mig REJÄLT för att inte frysa ute, men det var ganska så trevligt ute så jag hade klätt på mig alldeles för mycket.


Sen ahr jag inte gjort så mycket mer idag, hann inte så mycket eftersom jag vakna 13.00 :S


Dagens Låt: Terror Squad - Take Me Home

Presentation

Omröstning

Har du någon gång förlorat en familjemedlem som är bosatt i ett annat land?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards