Alla inlägg under februari 2008

Av Javier A. Tapia - 11 februari 2008 19:13

1. Jag första dagen pa väg till stan.

2. Gabriella och Jag äter lunch pa stranden första besöket pa stranden

3. SAKNAR HENNE JÄTTE MYCKET!

4. La Moneda i SANTIAGO de CHILE :)

5. Utsikten utanför farmor :)

6. Maten hos pappas kusin som värmer upp ;P

7. Poolen och grillen hos pappas kusin, AKTA pappas mage :)

8. Jag star vid havet nere i hamnen. massa pelikaner och masar. Vi kom ner när dom precis tagit upp all fisk och musslor ur batarna. Vi köpte massa gott! :)

Av Javier A. Tapia - 11 februari 2008 18:46

Hade skrivit en hel del grejer för ett tag sedan, men pallar inte skriva dom igen eftersom jag är dalig i magen. Skriver lite kort att det var fest här i fredags och vi badade klockan 3 pa morgon till klockan 5 och hade oss, festade med dom vuxna :D riktigt roligt faktiskt :)


Igar var jag, och bada i Viña Del Mar med min kusin och hans tva kompisar.

Mycket skoj och stahej, vi akte 11.00 och var där till 20.00


KOMPLETTERAR NAGON ANNAN DAG..mar inge bra alls.

Pejjz sköt om er där hemma :)

Kommer bilder fran grillningen hos pappas kusin med poolen och haer hemma fran fredags festen :) Och lite andra bilder


Av Javier A. Tapia - 6 februari 2008 17:35

Igar drog vi vidare till Santiago och checka runt lite. Vi tog oss till "La Moneda" med tunnelbanan och jag maste saga att tunnelbanan haer inte aer densamma som i sthlm, denna gar pa vanliga daeck :S gar inte pa rals...

Sen sa aer CP mongo varmt i vagnarna ocksa. Plus att solen stekte och lag pa rejalt i den staden. Men som sagt, vi var till den valkanda "La Moneda". Dom som inte vet vad La Moneda aer, sa kan jag beratta kort att det var det huset presidenten Allende jobbade naer pinochet en dag planerade att attackera det huset med en massa tanker och flygplan for att storta presidenten. Riktigt gigantiskt hus:) Naer vi var daer sa hade vi turen att se den stora chilenska flaggan med chiles maerke, som betyder att Presidenten aer inne (Michelle Bachalet), en tjej. Mycket bra historia hade det huset. =)


Sen var vi pa Fantasilandia och akte lite grejer och hade oss.

Vi akte en vattenrutschbana i en "bat" som stankte vatten OVERALLT, och man blev dyngsur! Den hette Tsunami man kunde sta pa en bro sen efter man klivit av. Sa sen naer det kom en bat sa blev man DYNGSUR! :D

Akte en liknande grej som var som Hang Over i Goteborg, mycket rolig :)

Sen akte jag inte mer, blev for varmt och jag hade inge vatten :(

Sa jag fick ont i huvet. Sa jag chillade.


Har varit i viña och tittat pa marknaden och kollat pa handgjorda grejer. Mycket mysigt.


Sen har vi inte gjort sa mycket mer dessa dagar.

Ikvall ska vi in till Quillota och halsa pa mina kusiner pa mammas sida. Mycket skoj nu naer jag vet att alla mina kusiner daer aer i samma alder som mig, sa nu ska jag fa ha riktigt kul :D


Skrivs av senare eller nagon annan dag. PEJJZ!!


Av Javier A. Tapia - 3 februari 2008 18:11

Shit assa! Vilken resa! Sist jag skrev satt jag pA arlanda och chillade med Gabriella. Jag har nu varit haer i 1 vecka och haft det jaette roligt! Min familj vaelkomnade oss med tArar och tackande av Gud himself. :)


Vi har rest runt lite och varit till stan i denna stad Valparaiso och chillat, koept mat osv. Vi har halsat pa min pappas "rika" slaektingar och haft det skoj. Till helgen ska vi till pappas kusin som varit det hoegsta inom polis tjofset, och slutade pA topp ;) Han ska vill till iallafall och bada i hans pool och kaeka grillat och sAnt. Inte foer att skryta men det aer alltid godast att aeta gratis och leva gott ibland utan att lyfta ett finger... :P


Jag har aetit min farmors goda spaghetti och koettfaerssAs, det At vi andra dagen i Chile. Till det fick vi groena boenor somsallad, fett GOTT med Citron, salt och olivolja:) Samt den populaera "starka sAsen" min pappa oer, sA aer den MYCKET godare med GRON chili ;) Haer anvander dom sig av citron och olja istaellet for bara olja. MYCKET GOTT! Det blir inte sA starkt men smaken finns daer :)


Damn, i fredags var vi pA stranden och bada! 3 meters vAgor och jag bada som aldrig forr med far min! Vi var pa stranden fran 11 till 17 ! Riktigt skon dag, forutom att man brande sig :D Men det aer sant man far ta naer man aer utomlands!

Just nu aer jag hemma hos mina kusiner och ska precis ata. Jag aterkommer till veckan! ha det bra allihop!


Presentation

Omröstning

Har du någon gång förlorat en familjemedlem som är bosatt i ett annat land?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards